Υπερσυμπίεση κινητήρων



 

Η ιστορία της «Υπερσυμπίεσης» είναι σχεδόν το ίδιο παλαιά, όσο αυτή του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από το 1885 ο Gottlieb Daimler και το 1896 ο Rudolf Diesel ερεύνησαν την αύξηση της απόδοσης ισχύος ενός κινητήρα και τη παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου με την βοήθεια της επανασυμπίεσης του αέρα καύσης. Το 1925, ο Ελβετός μηχανικός Alfred Buchi ήταν ο πρώτος που κατάφερε να υπερσυμπιέσει με επιτυχία τα αέρια εξάτμισης, και επέτυχε μια αύξηση ισχύος περισσότερο από 40%. Αυτό ήταν η αρχή της βαθμιαίας εισαγωγής της υπερσυμπιέσης στην βιομηχανία αυτοκινήτων.

Οι πρώτες εφαρμογές στροβιλοσυμπιεστών περιορίστηκαν στις πολύ μεγάλες μηχανές, π.χ. θαλάσσιες μηχανές. Στην αυτοκινητοβιομηχανία, η υπερσυμπιέση αρχίζει με τις μηχανές των φορτηγών. Το 1938, η "Swiss Machine Works Saurer" κατασκεύασε τον πρώτο υπερσυμπιεστή για φορτηγό. Στην δεκαετία του '70, με την είσοδο του στροβιλοσυμπιεστή μέσα στον αυτοκινούμενο αθλητισμό, ειδικά μέσα από τον συναγωνισμό στην Formula 1, τα επιβατικά αυτοκίνητα με υπερσυμπιεστές έγιναν πολύ δημοφιλή.

Η λέξη "τούρμπο" έγινε αρκετά μοντέρνα. Σε εκείνο τον χρόνο, σχεδόν κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτου πρόσφερε τουλάχιστον ένα κορυφαίο μοντέλο που εξοπλίστηκε ο βενζινοκινητήρας του με υπερσυμπιεστή. Εντούτοις, αυτό το φαινόμενο εξαφανίστηκε μετά από μερικά έτη επειδή αν και ο βενζινοκινητήρας με υπερσυμπιεστή ήταν ισχυρότερος, δεν ήταν οικονομικός. Επιπλέον, η "στροβιλο-καθυστέρηση", η καθυστερημένη ανταπόκριση των στροβιλοσυμπιεστών, ήταν σε εκείνη την περίοδο ακόμα σχετικά μεγάλη και μη αποδεκτή από τους περισσότερους πελάτες.


1978-81: Τα πρώτα υπερτροφοδοτούμενα επιβατικά αυτοκίνητα diesel. Η πραγματική σημαντική πρόοδος στα επιβατικά αυτοκίνήτα επιτεύχθηκε το 1978 με την εισαγωγή του πρώτου υπερτροφοδοτούμενου επιβατικού αυτοκινήτου diesel μηχανής από την Mercedes-Benz 300 SD και ακολουθήθηκε από το Golf Turbodiesel της VW το 1981. Με τη βοήθεια του στροβιλοσυμπιεστή, η αποδοτικότητα των πετρελαιομηχανών ενός επιβατικού αυτοκινήτου θα μπορούσε να αυξηθεί, σχεδόν το ίδιο με ένα βενζινοκινητήρα στην "δυνατότητα κίνησης" αλλά και οι εκπομπές καυσαερίων μειώθηκαν σημαντικά.

Η περιβαλλοντική αποδοχή. Σήμερα, οι βενζινοκινητήρες όχι μόνο ξεχωρίζουν από την προοπτική της απόδοσης, αλλά εμφανίζονται μάλλον και ως μέσο μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και συνεπώς, της περιβαλλοντικής ρύπανσης εξ αιτίας των χαμηλότερων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Εντούτοις, μερικοί βενζινοκινητήρες με υπερτροφοδότηση από τη δεκαετία του '60 και τη δεκαετία του '70 υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Αυτήν την περίοδο, η αρχή λειτουργίας τις υπερτροφοδότησης είναι η χρήση της ενέργειας του αερίου της εξάτμισης με απώτερο σκοπό την μειώσει την κατανάλωσης καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων. Επομένως, οι στροβιλοσυμπιεστές συμβάλλουν αρκετά στην περιβαλλοντική προστασία και την διατήρηση των στοιχείων συμπεριφοράς ενέργειας.

 


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Auto Repair Service ΕΠΕ
Περικλέους 37,
Περιστέρι, 12137
Τηλ.: 210 - 5055595 , 210-5011180
Fax: 210 - 5062500
Ε-mail: info@bosch-souflas.gr